• Tilini
    Kirjaudu sisään
Kori:
Kori
info: Ostoskorisi on tyhjä!
Kirjoita mitä tuotetta etsit
Blogi
Rakennuslaite, joka lujittaa suhdettasi asiakkaisiisi.

Rakennuslaite, joka lujittaa suhdettasi asiakkaisiisi.

Sen ei tarvitse olla mitään suurta, riittää puusepänkynä, heijastava liivi tai vaikka taskulamppu. Tärkeintä on, että ne ovat hyödyllisiä tuotteita. Jokaisella on kotona esineitä, jotka ovat niin sanottuja "pölynsieppaajia". Niitä ei käytetä mihinkään, vaan ne vain sotkevat tilaa talossa. Kun kyseessä on hyödyllinen esine, on hyvät mahdollisuudet, että asiakas käyttää sitä, varsinkin jos hän oli kiinnostunut remontista tai muusta rakennustyöstä. Hän kohtaa matkan varrella kaikenlaisia vaikeuksia, olipa kyseessä sitten sähkökatko tai onnettomuus tiellä. Tällaisessa tilanteessa yksinkertaiset monikäyttöesineet, kuten taskulamppu tai heijastava liivi, ovat käsillä. On hyvin mahdollista, että tällaisessa tilanteessa asiakas mainitsee, keneltä hän on saanut tällaisen lahjan. Vaikka kyse on pienistä esineistä, on tärkeää varmistaa, että ne ovat laadukkaita. Taskulampusta, joka ei loista tarpeeksi pitkälle, ja muista esineistä, jotka eivät ole enää käyttökelpoisia vain yhden käyttökerran jälkeen, ei ole mitään hyötyä. Sanomattakin on selvää, että tämä on täysin haitallista.

Lahja auttaa saamaan asiakkaan muistamaan, mikä on hyvää

Sen elementin lisäksi, joka tekee asiakkaasta mieleenpainuvan, on syytä huomauttaa, että ihmisillä on mielessään mekanismi, joka jollain tavalla stimuloi heidän kiitollisuuttaan. Tämä perustuu siihen, että kun saamme jotain, tietoisesti tai tiedostamatta tunnemme jonkinlaista halua korvata saamamme hyvä. Rakennusalalla tämä voi olla toinen askel, jolla laajennetaan omaa hyvää brändiä ja todistusta luotettavuudesta. Etenkin kun useimmiten asiakkaat, jotka ovat joutuneet pettymään palveluun, jakavat mielipiteensä. He keskittyvät negatiivisiin asioihin positiivisten asioiden sijaan. Ne, joiden odotukset ovat täyttyneet, ovat puolestaan harvoin motivoituneita kertomaan asiasta verkkosivustolla tai jakamaan myönteisen mielipiteen yrityksestä ystävälleen. Kun asiakas saa onnistuneesti suoritetun tilauksen lisäksi lahjan, hän tuntee olevansa motivoitunut jakamaan hyvän muiston yrityksestä. Hän muistaa lahjan lisäksi myös työn tehokkuuden, hyvän viestinnän ja kaikki muut hyvät asiat, jotka usein jäävät huomaamatta.

Hyvän ensivaikutelman tekeminen rakennusalan vempaimilla

Hyvä ja hyödyllinen lahja voi paitsi lämmittää suhdetta yhteen asiakkaaseen, myös herättää seuraavien asiakkaiden huomion. Vuoden mittaan järjestetään monia messuja tai tapahtumia, joissa eri rakennusalan yritykset mainostavat itseään. Aiemmin mainittu mekanismi toimii hyvin samankaltaisesti, kun kyse on asiakashankinnasta. Päätös valita tietyt palvelut tehdään pitkälti tunnetasolla. Myönteisen vaikutelman luomisella heti asiakassuhteen alusta alkaen voidaan siis saavuttaa merkittävää etua pitkällä aikavälillä. Tämä johtuu siitä, että jälki ensimmäisestä hyvästä vaikutelmasta jää asiakkaan mieleen, mikä on hyvin vaikeaa varsinkin aikana, jolloin lehtiset ovat suosittuja. Usein niitä ei edes katsota ja ne päätyvät lähimpään roskakoriin. Sitä vastoin tuote, joka pystyy ruokkimaan asiakkaan työkaluarsenaalia käytännöllisen lahjan muodossa, ei ole tuomittu heti alkuunsa. Pikemminkin on hyvä mahdollisuus, että tällainen esine jää varastoon, koska se voi tulla tarpeeseen. Tämä ei ainoastaan anna yritykselle markkinointitukea vaan myös asiakkaalle konkreettista hyötyä heti alusta alkaen.